måndag 4 oktober 2010

Världens bästa make


Ni vet att det finns Post-It-lappar som är hjärtformade, va?
Om inte så finns de bland annat på Clas Ohlson och är väldigt bra att ha hemma.

Min man jobbar i Umeå, en och en halv timme härifrån, och företaget som hyr in honom har en lägenhet (eller vad man ska kalla det..) där han bor några nätter i veckan.
På måndag morgon kliver han upp i ottan och packar matburkar och annat och åker iväg efter att ha gett mig en puss och upplyst mig om att jag har 20 minuter kvar under det varma täcket innan min dag börjar.

I morse måste han haft lite tid över.
När jag ska öppna ytterdörren för att känna hur mycket det blåser idag sitter under handtaget en hjärtformat, rosa Post-It-lapp med texten;
"En värmande KRAM till min FRU"
skriven med en omisskännlig, lite spretig skrivstil.

Jag blev alldeles varm i hjärtat och skickade ett tack-sms för gullig lapp.
Efter blåsig hundpromenad när jag ska ställa fram frukost sitter en hjärte-lapp på min mjölktillbringare (vi har olika mjölk i familjen, alla ser inte skillnad på paketen);
"Älskar dej Linda"

Hur gulligt är inte det??
Småleende dukar jag fram frukost och funderar på om pojken tänkt bli sen till sitt Operation Dagsverke idag, det är tyst uppe..
Nåja, jag äter frukost i stilla ensamhet och tar så fram datorn för att slösurfa och blogga till frukostkaffet. När jag fäller upp laptopen sitter ett rosa hjärta på skärmen;
"Pussar min älskade"

Naaaaaaaaaaww..
Min make känner mina vanor. Så himla gulligt!
Jag får ta hand om honom ordentligt om han kommer hem på onsdag (han brukar försöka komma hem på onsdag för han vill inte missa ridlektionen i Gideå).

Operation dagsverke idag som sagt.
15-åringen ska mocka hagen medan damerna går i den blivande vinterhagen som just nu tjänar som höstbeteshage. Undras om han tänker försova sig eller?  Kalinka är otålig.


"Traktorsäte" från hästdragen jordbruksmaskin.
Stöttar numera en gisten port dörr och den gör ett bra jobb som stöd:)

Hör av mig om jag finner fler hjärtan
Puss så länge/fru Jonsson


1 kommentar:

  1. Ja du har verkligen en underbar make som gör sånna fina gester mot dej :). Vem kan inte låta bli att smälta när man kommer ner i köket trött som en alika och finner en lapp med Puss och Kram eller Jag älskar dej liggandes på köksbänken? Kram Kristin

    SvaraRadera