lördag 9 oktober 2010

Fler flygturer

Jag börjar med att berätta om Amir Kahn;

Amir hämtade jag i Norge i april och det är fler än en som undrar vad som hänt med den lille killen.
Lille Amir har vuxit både på höjden och bredden och han är alldeles utmärkt nöjd med livet i Norrgissjö, med sina kompisar på Gideå BasjkirHästar.

Han har blivit kvar där och går med i verksamheten med bravur och är en väldigt omtyckt och tacksam lektionshäst som verkligen älskar att vara till nytta. När jag går ut med grimmor i hagen är det Amir som först kommer fram och sträcker fram huvudet och vill vara med!
Och som jag nämnde så lyckades jag också åka av Amir på lektion för ett par veckor sedan.. helt mitt fel för övrigt *rodnar*

Apropå åka av hästar så har jag tagit två seriösa flygturer från Bizras rygg ner på min rygg idag. När hon väl bestämt sig så är det bara att släppa lös fötterna.
Stefan kom på vad som var fel; Tyglarna!
De vita bomullstyglarna var visst läskigt lika eltråden, när vi tog bort dem rann allt bara av den lilla busan. Nu gäller att träna, träna, träna, träna,träna ungstoet och det kan jag göra trots att jag går som om jag skete på mig. Det finns många idéer och många tillgångar på gården för ett vettigt träningsläger för unga damen!

Flygturerna ändrade mina planer för dagen.
Jag hade tänkt rida ut på Hinica för att prova sadeln jag lånat, men Stefan fick rida henne på plan istället. Sedan åt vi lunch och efter det lade min make mig i badet så jag fick"smälta" ut min rygg. Hur tusan kan man få sendrag från vaden upp över nacken??

I morgon blir vi visst med katt! 
Vet inte hur vi ska få hem den eller ha råd med Luddes veterinärräkningar då han försöker anamma katten till sin "kull" av mjukisar, men det ordnar sig nog.
Grårandig kattdam, undras vad hon vill heta?

Ha en fin kväll  /fru Jonsson
Kramelikram


1 kommentar:

  1. Katten kan heta långrandig och frun får sluta flyga utan certifikat, verkar omtumlande : )))

    Kram till er båda.

    SvaraRadera