fredag 29 oktober 2010

Reclaim the Myssoffa


Ludde på kudde

Det här är något jag (och andra familjemedlemar) saknar;
Att mysa med hundarna bland en massa filtar och kuddar i vår stora, härliga soffa, införskaffad just för det ändamålet.
Eftersom vi prioriterat annat så är fortfarande vardagsrummet och ett rum till innanför ogjort. "Rummet innanför" skulle bli sovrum för herrskapet, men nu trivs jag så bra i gamla köket uppe, så det kanske blir ett TV-fritt allrum, blivande matsal typ.

Det sorgliga med det rummet är att det finns en gömd kakelugn där och om jag var lite mer anarkistisk i mitt inredande hade jag slitit fram den, men tyvärr är parketten lagd efter ugnen spikats för och då vi inte har vare sig lust eller råd att lägga in ny parkett i vår hyrda gård så får ugnen förbli gömd*snyft*
Den går ändå inte elda i men jag är så förbenat nyfiken på hur den ser ut!

Strunt samma;
Jag vaknade i Vargtimmen och kunde omöjligt somna om. Ofta när månen står i nedan har jag svårt att sova, måste ha extra många tankar i lilla kålan då.
Klockan fem började det lukta rök (flispannan drar bak glöden ibland, då blir det rökutveckling) och halv sex kunde jag inte ignorera det mer utan gick ned och höjde frammatningspulsen.

Lite tidigare och kortare power walk med hundarna, för jag tänker mig vara inne i stan exakt kl tio, så det passade fint.
Jag är lite kreativ just denna tiden i månaden (månfas, PMS, vet inte ved det beror på..?), så under de tidiga morgontimmarna gjorde jag upp en plan;
Reclaim the myssoffa!!

Ja, jag kan ju inte spackla, sätta upp väv, måla, sätta upp dyröres gardinstänger med tillhörande antika gardiner, fixa belysning, slipa golven ordna stilleben (börjar förakta det ordet, ärligt alltså) och arrangera precis allt, men om jag kan flytta om i röran där i blivande vardagsrummet och hjälpligt rengöra golven och trolla upp gardiner så fixar jag nog en myskväll som hela familjen kommer uppskatta.

Vilken utmaning!

Avslutar med en annan sak jag saknar:



Ja inte just platsen (Djurmo i Gagnef kommun), men den härligt, fluffiga snön=)
Här har all snö försvunnit, men det blir en fin höstdag idag, så det gör inget.

Nu ska hästarna byta hage!
Ha en fin dag, kikar in sen om jag har tid;)

PS
När jag kikar in i vardagsrummet och sedan sneglar i en av mina inredningstidningar ser jag att de skabbiga väggarna där inne (grundmålat vitt över an kräkful lila nyans) är skiiiiiiiiiiiiittrendiga!
Vilken jäkla tur att jag inte är så trendkänslig*s*

Bilder kanske kommer men jag lovar inget
DS

2 kommentarer:

  1. Oh vad det låter spännande med en gömd kakelugn. Vi har bara utrivna kaminer tyvärr, de är i9nte lika lätta att trolla fram igen. Du skulle ju faktiskt kunna lägga plåt eller klinkerplattor ovanpå parketten framför ugnen för att dölja skarven (bygga upp med något omatchande golv under för rätt höjd kanske).

    Här hemma finns just nu ett rum som saknar vettigt innertak och ett rum vars innerväggar består av genomskinlig byggplast med isolering bakom och betpnggolv. Väntar jag ut det tror jag nästan betonggolvet kan komma att bli lite trendigt snart. Byggplastade väggar vete fanken, men man vet ju aldrig.

    SvaraRadera
  2. Mjaa.. med en golvläggare till make blir det lite kinkigt, det får ju inte va' hur som helst*mutter* Har allvarligt funderat på en sån kamera på slang som jag kan smyga in o kika om den är värd att ta fram. Titthålsundersökning alltså.

    Betonggolv ÄR trendigt (eller så blir du trendsättare, haha), men byggplast.. hos en styckmördare kanske*s*

    SvaraRadera