tisdag 12 oktober 2010

Objudet, nattligt besök..?


Ibland kan det se ut så här när man går ut på bron på morgonen=)

Väldigt vacker soluppgång som säger att det blir blåsigt idag med. Är trött på vinden, men inte gör det så mycket när det är så vackert.

När jag sänkte blicken såg jag något mindre roligt:

Vi har haft påhälsning inatt!!

Vi har en liten inhägnad åt hundarna på framsidan, gjort av kompostgaller. Detta galler klarar mer än vad man tror, det har stått pall trots senaste tidens virvelvindar som dragit runt gården.
Enda gången det sett ut såhär var när jag haft ridlektioner och kom hem i mörkret och ungen var så uppslukad av datorn så han glömt tända lampor.
Med buller och bång rände jag in i gallret och skrek ut fruktansvärt fula ord i höstmörkret.

Gallret har inte blåst omkull, det har välts, inifrån!
På bron stod en tom klorinflaska som jag glömt bära ut till garaget och den låg nedanför trappen, intrampad.
Men hundarna och jag sov gott i natt.
Från och med nu har jag släckt på bron nattetid. Jag har fått belysning på ladugårdsväggen, så det får räcka. Då slipper jag kanske skadestånd om något pucko irrar runt på gården och snavar över en grep eller liknande. Hellre objudet besök i ladugården än runt huset*ryser*

******************
Igår tog jag med kameran på hundpromenaden.
Höstvindarna har förflyttat de flesta löven från träden till marken, där de förstås också lyser upp. Särskilt i skymningen ser det ut som man går på vägar kantade av guld.

Såhär ser det ut längst "vår" väg


Höstligt i Svedje

Alla löv har inte blåst ned än och inte heller dessa vackra, djupröda äpplen som jag tycker ser så goda ut.
Tyvärr verkar ingen vilja ta reda på dem, vilket slöseri.


Kisspaus

I skogen fick Ludde gå lös.
Han fick pudelfnatt när han råkade skrämma upp en liten orrhöna och började irrationellt springa runt i skogen (han tror det kallas "jakt).


Det blev tyvärr inga bra bilder, han springer ju så fort..




Nu får ni se till att ha en riktigt bra höstdag.
Jag ska träna mina ungston i blåsten. Det gick bra att träna dem igår, över förväntan faktiskt, så vi får väl se om de är lika duktiga idag.

Sedan är det uppröjning av porten som står på agendan.

Ha det fint


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar