tisdag 5 oktober 2010

Brunstfest..?


Vill men ens veta vad en Brunstfest innebär..?
Fast lite nyfiken blir man*s*

Nämen inte har jag tid att sitta här heller!
Damerna får gå kvar i sin "hemmahage", jag ska ge dem hö och fodermorötter -eller vad man ska kalla det. Köp INTE Granngårdens så kallade fodermorötter. Det är en säck mögliga, mjuka och sönderhackade morötter i "fel" storlek som inte duger som människoföda men som djuren visst kan äta *ryser*
Jag slänger det värsta på gödselhögen och resten i hagen så hoppas jag damerna har vett att lämna om jag råkar slänga med någon dålig morot.

Jag ska in till civilisationen och ha en "ta-hand-om-mig-dag", vilket innebär en massa fönstershopping (det blir billigare så), ett besök på Himlen runt hörnet, samt "min" loppis. Ska göra en lista innan jag far på vad jag ska söka efter på loppisen för annars irrar jag bara runt.

Ha en fin höstdag.
Kramar från fru Jonsson:)





4 kommentarer:

  1. ASG Trodde våren i sin trånande grönska var tiden för brunstfest. Men där ser man. Det kan pirra till även under hösten haha måste va nåt lokalt : ))

    SvaraRadera
  2. *ASG* vilken underbar skylt!

    Vi brukar äta "fodermorötter" själva. På den gårdsförsäljning där vi handlar innebär det bara att morötterna är skumma i formen o billiga. Granngårdens variant låter inget vidare!

    SvaraRadera
  3. Hej LInda,
    Du skriver "damerna" .... var är Amir?????
    Hälsa och ge honom pussar och kramar från mig <3

    Ha det bra och hälsa!

    SvaraRadera
  4. Usch.. det låter som om du fått en säck med frostskadade morötter. Vi har aldrig haft bekymmer med morötter till hästar o höns, vare sig vi handlar dom på Granngården eller hos Dilles i Birsta.

    Tyvärr så räcker det med att morötterna fryser till helt lite, då brukar dom bli så där som du beskriver dom... men det syns inte förrän efter en par dagar. :-(

    Det kan tillomed vara under transporten dom frysit till.

    För... det kan väl inte vara så att morötterna brunstat? :-D

    SvaraRadera