söndag 31 oktober 2010

Vintertid

Mysbänken på vår utsiktssten

På våren tar man fram utemöbeln, på hösten ställer man tillbaka den.
Ja, det är så jag kommer ihåg vilket håll man ställer klockan åt. Vilket är helt onödigt, det ska väl inte behövas en regel för att komma ihåg att man ställer bak klockan för att få tillbaka timmen som stals i våras till förmån för ljusa kvällar??
Hur ska man annars göra för att få tillbaka en timme?
Det går ju bara att vrida uret åt ett håll liksom..

Mysbänken lämnade jag ute i hopp om härliga brittsommardagar när vi skulle kunna sitta ute och njuta av sprakande höstväder och varma vindar, men Brittadagen har kommit och gått utan sommar så nu åker bänken tillbaka in i porten.

Idag ska jag till Norrgissjö och rida Tuscha
men först ska jag in med en brödform i ugnen och sedan linda Kalinkas framknän med Back on Track för andra dagen.
Hon verkade lite fundersam över vad vi gjorde (vet inte om den 17-åriga damen någonsin fått benen lindade) och eftersom Basjkirer är kluriga krabater så fanns ju riskan att hon själv skulle pillra av sig lindorna och paddarna, men de satt där de skulle när jag tog av dem fyra timmar senare.

Ha en fin söndag nu
Kram/fru Jonsson

2 kommentarer:

  1. Det vad väldigt vad du får många saker gjorda i ett huj.-Avis, hur kan du tro det!??? Härlig bloggläsning, Du skriver lika slagkraftigt idag som för 15år sen;-) Tack för sällskapet idag igen. Ta det lugnt och glöm inte 'vattenflaskorna'/YB

    SvaraRadera
  2. Oj, jag rodnar av berömmet*s*

    Tack själv! Det var härligt att skritta ut, särskilt med dimman som släpade lite trolskt över backen. Det verkar som du trivs med Tjagatai, så jag håller tummarna för att det "blir ni";)

    Vattenflaskorna var ett superbra tips!
    Det kommer jag ha användning för i vinter.

    /Linda

    SvaraRadera