måndag 25 oktober 2010

Leksakshäst

Minns ni den här?

Det är en liten leksakshäst som min make fann när han hjälpte mig röja ur det som blev en selkammare. Den har förmodligen stått på hjul och dragits fram av någon lycklig liten unge någon gång.

Nu har jag limmat man, pannlugg och svans av garn som jag sedan särat på och försökt klippa till. Den är ännu lite ostyrig i frisyren, men manen ska få hänga till sig lite innan jag färdigställer den


Så ser den för tillfället ut i sin nya outfit

Den har flyttat från selkammaren in till köket där den står mellan mina pelargoner och ser lite spjuveraktig ut. Såhär på kvällen vart det ingen bra bild.. lite bättre när jag ställde den på köksbordet.

Jag tycker den blev riktigt gullig=)
Tur maken kom ihåg hur barnslig jag är (fast han kallar det "söt").

I morgon ska jag till Norrgissjö och rida ut på Amir.
Det skulle visst bli klart och kallt, helt perfekt!
Längtar.

Nu en stor kopp kvällsté och sedan godnatt.
 Dagens röjning känns rejält i kroppen, men det ger lön för mödan; Damerna är mer och mer nyfiken på vad skogen har att erbjuda och de var faktiskt inte så ivriga på att byta tillbaka till hemmahagen på kvällen.
Det känns hoppfullt.
Och nu har jag röjt så ett vindskydd får plats. 

Sov sött, hoppas du har någon att krama om inatt.
Jag får nöja mig med en tygtiger och kanske en lurvig, vit (nåja) storpudel, men det är bättre än inget.

/fru J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar