torsdag 11 november 2010

Helgläsning

Jo, som det står nedan så klarade vi oss helskinnade i vintertrafiken.

Jag ska skriva mer om det här senare, men jag har i ett tidigare inlägg skrivit om min makes exfru som inte vill släppa det de hade -på ett mycket märkligt sätt; 
Hon försöker göra livet surt på så krångligt sätt som möjligt och med så mycket myndighetspersoner inblandade som möjligt. Vanliga svartsjuka kvinnor brukar göra på annat vis, men vi pratar inte om en vanlig kvinna, långt ifrån.

Vi fick fyra brev från åklagaren i veckan.
Varje brev innehöll ett meddelande om att just det åtalet var nedlagt. Det var sammanlagt sex åtalspunkter, så två kvarstår.
Idag kom ett tjockt brev från Polismyndigheten; Förundersökningen och förhör med exfrun, en diger lunta som omsatt en mindre skogsdunge i papper.
"Vår"polis sade när vi talade med honom att han inte ens orkade läsa alla ord när remissutredningen kom från Borlänge, det var över 40 sidor svamligt förhör med exfrun.

Nu har jag fått härlig och engagerande helgläsning med alla vittnesmål från alla inblandade, även ett vittnesmål från exhustruns älskare (som i förhöret var förstående över att S blivit upprörd när han upptäckte dem tillsammans) och vittnesmål från en kamrat till exfrun, som antingen har ett extremt dåligt ordförråd, eller så är det förhörsledaren som har det dåliga ordvalet som "skiter i", "hon var mest förbannad", "det var typ vårvinter" etc.

Jag återkommer i ärendet, det är mycket text att gå igenom och i kväll ska jag ägna mig åt min familj.
Det är visst jag som är den nya kvinnan;)


2 kommentarer:

  1. Non från andra sidan...11 november 2010 kl. 13:41

    Det var väl för väl att det va du som var den nya. Men har han inte en annan av kvinnligt kön i sin närhet oxå som e relativt ny???? Jag menar Minotscha!!!

    SvaraRadera
  2. Haha.. ja det har du ju rätt i.
    Men jag är inte sotis på Minna=)
    (som tur är)

    SvaraRadera