fredag 5 november 2010

Min man har en ny kvinna!!!!!!


Ibland när jag har lite tråkigt
 så kan jag ta fram de otaliga brev vi fått av min makes exfrus fina Advokat.
Jag skriver kallet med stor bokstav, så viktig anser han sig vara.

Någon gång ska jag sätta mig vid Blogger med en god flaska vin och publicera utvalda godbitar ur breven från den viktige Advokaten, men i brevet som kom i veckan fastnade jag för följande lilla karamell;

"Nyligen har också IK fått kännedom om att SJ och sonen flyttat till Örnsköldsvik där SJ bor tillsammans med en ny kvinna. Kontakten har således upphört"

Med "kontakten" avses kontakten mellan sonen och modern som det senaste 1.5 året inneburit att sonen ringt för att få prata med sin lillebror och för att få komma och hämta sina saker, såsom kläder, skor etc. och hon svarat med att bli oförskämd och sedan slängt på luren i örat på honom.
Vidare har "kontakten" bestått i att sonen åkt till hennes bostad, varvid  hon låst dörren och hukat sig under fönstren med lillebror (som inte under några omständigheter får komma i kontakt med oss) samt att hon ringt polisen och undrat om besöksförbudet mot SJ även kan inkludera sonen
(ja, han som vill bo med oss, inte lillebror. Hon ville alltså ha besöksförbud mot sin egen son. Det fick hon inte).

Brevet gällde i sin helhet att hon vill ha delad vårdnad på pojken (som fyller 16 i januari) som bott med oss 100% sedan juni 2009, samt egen vårdnad om lillebror (som fyller 14 i januari) utan umgängesrätt för fadern.
Men det jag undrar över är:

Vem fan är den nya kvinnan????

4 kommentarer:

  1. Härligt värre...., tur att barnen snart är vuxna! Livet kan verkligen krånglas till.
    Malin

    SvaraRadera
  2. Jaaa, det kan krånglas till i oändlighet om vissa får bestämma verkar det som. Som tur är kan jag se det ironiska för det mesta.

    SvaraRadera
  3. Ja du... din mans ex låter till och med snäppet mer psycho än min mans ex. Hur kan man vilja ha besöksförbud av sitt eget barn?

    Min käre sambo fick skicka efter dna-test från ett privat labb i Canada för att få reda på om han verkligen var far till sin son. Mamman (exet) hade ingen aning. Då hade de varit gifta i 8 år. Kontakten med sonen har varit tidvis sporadisk under uppväxten (de separerade innan han fyllt ett, jag kom in i bilden vid ca 1,5) men nu fungerar det bättre sedan det sista året ungefär...

    Det mest förvånande är egentligen inte att det finns galna fruntimmer där ute. Det underligaste är att de ibland lyckas ingå ett förhållande med en på det hela taget rimlig man.

    SvaraRadera
  4. Jo, jag visar bara en liten, liten topp av ett gravt dysfunktionellt isberg här (än så länge).

    Håller med om att det är märkligt hur de lyckas snärja vanliga män, men min mans ex är utbildad i att övertala folk; Hon är KBT-terapeut. Vi är i starkt underläge men tror det goda vinner till slut

    SvaraRadera