måndag 15 november 2010

Ingen ska beskylla mig för att vara snabb

Ibland tar det tid.

I Ö-viksområdet levereras det på fredagar i alla (hävdar de i alla fall) brevlådor ett veckomagasin som helt enkelt heter 7.
Hos familjen Jonsson hamnar den på skithuset som tidsfördriv medan man gör "nummer två", men då jag nyligen återfunnit några gamla nummer av Pondus har 7 blivit liggandes ända tills i morse, måndag alltså.


På sidan 16-17 hajade jag till när jag såg Ernst-tändsticksaskarna, för min syster säljer sådana i sin butik
Jo, det var ett reportage om presentbutiken
som min syster och hennes make äger och driver
Och nu fick jag äntligen se lilla Signe också, det var på tiden.

Så, when in Örnsköldsvik looking for julklappar;
Popcorny har dem;)
De har till och med saker du inte visste du ville ha.

************

När jag skrev detta inlägg så slog det mig att det kanske inte är det bästa namnet på ett veckomagasin som i många hem blir just toa-lektyr.
Jag vet vad nummer ett är, jag vet vad nummer två är, men att gå på muggen med "sjuan" låter som om det vore en bisarr kroppsfunktion.
Vad kommer i så fall mellan nummer två och nummer sju?
Vill jag veta det?
Krångligt det där; Vissa säger att de slår en sjua när de gör nummer ett.

Jeez.. jag måste nog mejla redaktionen med mina funderingar.

************

2 kommentarer:

  1. *ASG*

    De där ernst-citaten som finns på hans tändsticksaskar är bara så jäklar roliga...men du är banne mig ännu värre. "göra nummer 7", den kommer jag tyvärr inte kunna låta bli att fundera på ett tag!

    SvaraRadera
  2. Hahahaa. Här i Backmans Palace vill maken & dottern gärna ha med tidningen7 in i 'konfusenbo'. Jag avnjuter gärna blaskan vid köksbordet med en stor kopp varm 'doboys'. (oboý med 'kask' av Dooleys :-)

    SvaraRadera