tisdag 30 november 2010

Anders braskar


..julen slaskar.
Ett gammalt uttryck som betyder att det blir en mild jul ifall det är kallt på Andersdagen och tvärt om; Kallt om Anders slaskar.
Här har det varit -20° under morgonen, det till trots misstänker jag att även julen kommer att braska. Vet inte riktigt om jag vill ha fel heller, jag föredrar kyla istället för "mild" vinter som brukar innebära hejdlösa mängder blötsnö och hård vind.
Den som lever får se om jag har fel eller ej.

Nyfiken i en strut!

På begäran lägger jag in bilder på gårkvällens julpyssel.
När vi gifte oss i somras fick jag tårtpapper i form av rosa hjärtan av min syster som jag pyntade med. Jag hade sex stycken kvar av de minsta så jag virade dem om pappersstrutar och limmade på bokmärken i gammal stil. De blir nog fina i granen jämte mina små tändstickspaket.
Det ska vara hemsnickrat i jul har jag läst och det gör inget om det är lite fult. Då kan man alltid skylla på egna eller bekantas barn*s*



I lådan som de tillfälligt bor i sitter också en av mina favorittomtar och vaktar så ingen blir för nyfiken på strutarna;)

Puss på er så länge
/fru Jonsson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar